Happy New Year! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

01 Januari 2015 | Australië, Port Douglas

En dan is het alweer 1 Januari 2015.
Wie had gedacht dat de tijd zo snel zou gaan, ik niet in ieder geval.
In April dacht ik: wauw 7 maand in Australië, wat heel snel voorbij ging en toen ik in Oktober mijn ticket verlengde naar eind Maart dacht ik: Yeah! Nog 6 (!!) maand in Australië!! En nu is het 1 Januari 2015 en heb ik nog maar 3 maandjes over.

Ik ben op 9 November met Jarrod & Delacey (2 collega's en onderhand goede vrienden!) naar Low Isles geweest wat echt fan-tas-tisch was, helderblauw water, genoeg onderwaterleven & de zon scheen de hele dag volop wat het echt een onvergetelijke ervaring maakte. (Ik weet niet zeker of ik hierover heb geschreven in mijn vorige blog)

Verder heb ik de laatste drie weken van November niet heel uitbundig veel gewerkt, vaak was ik een ochtend vrij omdat de avond ervoor zo rustig was dat er geen prep gedaan hoefde te worden, wat wel snijdt in je uren. Daarnaast waren we de eerste twee weken van December vrij wat ook al niet voor inkomsten zorgt dan. (Ik heb wel de dakgoten schoongemaakt van de baas zijn huis wat me wel even 100 dollar opleverde, wat altijd fijn is! Maar goed dat was in het dure Port Douglas ook zo verdwenen ;-)

Na de twee weken vrij werd er langzamerhand voorbereidt op de Kerst met vrienden wat super was!
Ik heb tot en met 24 December nog gewerkt en was vrij op 25 & 26 December wat eigenlijk wel heel lekker was!
De Kerst was echt super, allereerst heb ik bij de Thai gegeten met Rachel en Susan, daarna heb ik Kerst gevierd met een hele groep mensen in het appartement van Graham n Faye in het hostel. Hier hebben we een overheerlijke lunch/brunch gehad die gemaakt was door Simon en Ben. Wat errug lekker was! (Foto's van Kerst komen op Facebook!)
Daarna hebben we met zijn allen spelletjes gespeeld en gechilt op het strand met de muziek hard aan, sommigen hebben nog gezwommen en toen het donker begon te worden hebben we de rest van de avond in het appartement doorgebracht met wat biertjes/Jackiecola en hebben we rustig aan gedaan. We wilden rond 12u nog uit in een bar hier maar echt helemaal niks was open, wat erg tegen valt als je gewend bent dat er in Nederland wel het een en ander open is op 1e Kerstdag!

Tweede Kerstdag heb ik rustig aan gedaan en eigenlijk de hele dag gechilt, later in de middag zijn we naar Elena & Shyanne's huis geweest en zijn we uiteten geweest met de hele groep bij de Chinees. Dit was erg goed! De avond voortgezet in het huis van Elena maar iedereen was best kapot van 1e Kerstdag, dus veel gingen rond half 11/11 uur terug naar het hostel aangezien sommigen de volgende dag gewoon moesten werken! (En ja, ik was een van die personen ;-)

Zaterdag volgde en dat was het begin van een drukke 'periode' bij Tortilla's. Gemiddeld 8-10 uur op een dag maak je makkelijk en ook de drukte aan mensen is behoorlijk gegroeid in vergelijking met voor de Kerst. (Dit veroorzaakt ook veel stress bij sommigen op 't werk wat voor een spanning zorgt ;-) haha! Gelukkig ben ik een heel relaxed persoon haha!)

De hele is het tot nu toe al druk. Zelfs op 31 December hebben we een avond gehad tot half 11. Wat me wel een beetje 'tegenviel' aangezien ik natuurlijk wel iets eerder klaar had willen zijn, maar goed zit nu al rond de 40 uur in 4 dagen en nog 2 dagen te gaan dus kan gerust zeggen dat dit een werkweek van over de 50 uur wordt wat goed is voor mijn bankrekening!

31 December heb ik eerst een biertje gedaan met Rachel en Susan. Daarna hebben we om 12 uur het vuurwerk gekeken (dit was helaas maar 10 minuten, wat dus eigenlijk geen fuck voorstelde) en daarna hebben we rondgelopen en zijn we beland bij the Court Hotel, wat een heel gezellig en open hotel met bar en restaurant is, het is helemaal van hout gemaakt en heel open wat een super-gezellige sfeer geeft, overal lichtjes opgehangen en veel mensen die allemaal aan het lachen of drinken/eten zijn, live band die een tof optreden geeft, dansende mensen. Eigenlijk een prima tent om te vertoeven. Toch zijn we na 1 drankje verder gelopen omdat we allemaal hongerig waren. Eerste optie: Domino's! Voor een pizza, helaas was deze gesloten en verder zijn er geen 'fastfood-ketens' in Pt Douglas dus dan maar naar het benzinestation voor een heerlijke sausageroll! (deze zijn echt overheerlijk!)
Onderweg kwamen we Delacey, Jarrod en Hayley nog tegen, dus ook even daarmee gepraat en Gelukkig Nieuwjaar gewenst, wat ook tof was om hun te zien.
Daarna zijn Rachel en ik teruggegaan naar het hostel en Susan naar Global Backpackers, ik ben toen ik terug was in het hostel nog naar Iron Bar teruggegaan, rond half 3 alleen ik kon dus niet meer naar binnen omdat ze na 2 uur niemand meer binnen lieten, stelletje idioten. Lekkere geldverspilling maar goed ik heb me prima vermaakt voor Iron Bar met een drietal personen die naar binnen wilden en behoorlijke stennis aan het maken waren! haha ze hadden de hele dag al gedronken daar en waren daar uit eten geweest dus ze vonden het belachelijk dat ze niet meer naar binnen konden aangezien ze al zoveel geld hadden uitgegeven daar ;-) haha! Iedereen ging zich met hun bemoeien maar 1 vrouw liet zich niet van de wijs brengen en ging me tekeer tegen die security kerel! haha heb me (van binnen) dood gelachen!

Rond 3 uur vond ik het mooi geweest en ben ik naar me bed gegaan, de wekker ging om 9:20 omdat ik om 10 uur wederom moest beginnen met werken en zag ik tot mijn verbazing, en ook wel beetje teleurstelling, dat mijn baas door zijn rug was gegaan en we dus gesloten bleven vandaag. (Daar gaat mijn geld! Dubbel betaald! Shit.) Maar goed een vrije dag is oo kwel lekker!

Heb nog 23 dagen te gaan totdat ik hier bij de Tortilla's klaar ben met werken, hopelijk spaar ik nog wat geld! En dan is het tijd om verder te reizen naar Alice Springs & Darwin! I can't wait!!!
Eerst nog de komende 3,5 week, een hele hoop foto's van Kerst / O&N zien en nog veeeel chillen met mensen die me lief zijn hier in Port Douglas. Komende weken wordt nog een top tijd hier! Warm en vochtig, maar zeker de moeite waard!

Ciao & voor iedereen de beste wensen en een Happy New Year!!
Mogen al jullie dromen uitkomen!






  • 01 Januari 2015 - 14:48

    Jos:

    Voor jou hetzelfde gewenst en hoop dat je laatste 3 maanden je alles brengen waarop je gehoopt hebt.

  • 01 Januari 2015 - 17:25

    Carola:

    Hoi koen wat een mooi verslag en zie dat je mooi geniet groeten

  • 02 Januari 2015 - 10:24

    Edwin:

    Hoi Koen, fijn dat je het naar je zin hebt. Port Douglas vonden wij ook geweldig maar Alice Springs hadden wij helaas geen tijd voor. Veel plezier nog en de beste wensen voor 2015.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 13599

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: