Werken voor nieuwe avonturen!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Werken voor nieuwe avonturen!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Werken voor nieuwe avonturen!!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

07 November 2014 | Australië, Port Douglas

Vandaag is het alweer 4 weken geleden dat ik begonnen ben met werken en 6 weken dat ik van de farm ben vertrokken!! Tijd vliegt!!

Ik heb 4 weken geleden een baantje gevonden bij een Mexicaans restaurant als kitchenhand. Het was erg lastig om een baantje te vinden aangezien mij vaak werd medegedeeld dat het 'het einde van het seizoen' is. Uiteindelijk had ik echt geen puf meer en had ik, in dezelfde week dat ik werk gevonden heb, met Koen al gepraat over naar huis gaan aangezien ik echt geen geld meer had. (Ondertussen is dit natuurlijk erg veranderd)

En toen gebeurde het wonder: ik vond werk!!!
Ik was overal geweest en overal werd gezegd dat of het einde vh seizoen er was dus dat ze niemand nodig hadden, ze sowieso genoeg mensen hadden of dat ze mijn cv wilden hebben en ze me zouden bellen wanneer ze iemand nodig hadden. (Wat achteraf nadat ik de baan gevonden had niet is gebeurd. Ik ben door niemand teruggebeld, wat te verwachten was aangezien de Australische mentaliteit best laks en 'no worries' is.)

Het werk is behoorlijk zwaar, ik werk elke dag een ochtend en een avond shift, dus de middag ben ik vrij wat wel chill is alhoewel het me soms wel opbreekt. Maargoed het is maar voor 3 maand dus volhouden!! (Heb me slechte periode ook al gehad, de eerste twee weken waren echt hels en heeeeel slecht, op dit moment gaat het de goede kant op en me baas zei gisteravond zelfs dat er een 'flow' was in het werk. Eentje die ik niet gemerkt heb haha!)

Verder slijt ik me middagen in de sportschool of een film kijkend aangezien de ochtend shifts vaak van 9 tot half 1 zijn en de avond shifts van 5 tot half 10/10 uur. Wat het in de middag niet echt mogelijk maakt om echt iets te doen waar je langer de tijd voor nodig hebt. (Zoals een skydive, duik in het GBR of noem maar op!)
Overigens zijn deze dagen vermoeiend maar zeker de moeite waard als ik op maandag me loon zie op me bankrekening, dan kan ik er weer een week tegenaan ;-). (de dip begint vaak op vrijdag en zet door tot zaterdagmorgen en dan bedenk ik me dat ik Zondags altijd vrij ben en kom ik de zaterdagavond wel door haah!)

Ik ben onderhand al druk met plannen maken voor na het werk in Januari, (JA ik weet het, Kerst en Oud & Nieuw in Pt Douglas... hoe kom ik dat door met 30 graden :p ik hoor het je denken!!)

Mijn plannen zijn om de tweede week van Januari te stoppen bij mijn huidige baan en dan hier nog even een paar dagen te blijven en lekker niks te doen. Misschien dat ik dan nog even een duik in het GBR ga doen.. aangezien ik er nu toch zo dichtbij ben!
Daarna wil ik naar Ayers Rock / Alice Springs of vliegend of met de auto (samen met een aantal mensen) en dan vanaf Alice Springs met de trein naar Darwin (The Ghan Train). Daar chillen en de National Parks bezichtigen en zien, dan de westcoast (geen idee wat mijn plan daar is), eindigen in Perth en dan verder naar Pt Lincoln om te duiken met Great whites, vanaf Adelaide naar Melbourne via de Great Ocean Road en eindigen in Melbourne of Sydney om vanaf door eind Februari / begin Maart naar Auckland te vliegen en dan nog even Nieuw Zeeland 3/4 weken rond te reizen. (heb al een aantal toffe plekken die ik daar wil zien!!)
31 Maart is het dan weer zover om terug te vliegen naar Nederland.

Maargoed dit zijn alleen maar ideeën en plannen natuurlijk. (behalve de einddatum, die staat vast ;) Er kan van alles veranderen in de tussentijd. Dus laat maar komen die mooie, nieuwe avonturen!!!

  • 07 November 2014 - 07:01

    Annet:

    Klinkt allemaal weer supertof! Geniet er maar flink van want time flies.....

  • 07 November 2014 - 20:57

    Carola:

    Koen wat leuk dat je het zo naar je zin hebt geniet nog van je werk en je andere avonturen groeten uit zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 13646

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: