Laatste 2,5 maand gaan in! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Laatste 2,5 maand gaan in! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Laatste 2,5 maand gaan in!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

24 Januari 2015 | Australië, Port Douglas

Vandaag mijn laatste dag gehad bij Tortilla's! Wat heel apart was eigenlijk. De laatste 2 weken eigenlijk weinig ochtenden gewerkt omdat er een tweede kitchenhand was die ook ingewerkt moest worden.

Ik heb de afgelopen 6 weken drie verschillende kitchenhands in moeten werken, wat een beste klus was als je nagaat dat er een hoop dingen zijn die geleerd moeten worden en daarnaast had ik nog nooit iemand ingewerkt. (Ik heb veel dingen toegepast die Rosanna mij eigenlijk geleerd had!)

In de tussentijd ben ik ook verhuisd naar een ander hostel in Port douglas: Global Backpackers. Dit is een hostel wat boven een restaurant/bar zit wat dus een compleet ander beeld is dan Parrotfish Lodge was. Dit was een rustig hostel in een achterstraat waar eigenlijk nauwelijks verkeerd was of mensen liepen. In het begin moest ik daardoor dus ook enorm wennen aan het feit dat je nu in de hoofdstraat zit, je altijd mensen om je heen hebt en dat je dus altijd geluid hebt. Zelfs in de kamer is het rumoeriger soms dan dat het buiten is.

Voor de komende 2 weken start mijn 'work for accommodation' periode. Ik ga in het hostel werken om mijn accommodatie te 'betalen'. Dit ga ik waarschijnlijk doen door middel van de keuken, waar ik dus wederom de kitchenhand of afwasser ga spelen ;-). (Want een afwasser kon ik mij de laatste week bij Tortilla's ook wel noemen, aangezien de nieuwe kitchenhand mijn taak overnam en ik dus eigenlijk een beetje aan het afwassen en schoonmaken was)
Ik heb nog niet eerder voor accommodatie gewerkt (1 week in Parrotfish kan ik niet meetellen haha omdat dit te makkelijk was) dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Dit hostel is zeker een aanrader, het heeft een hele mooie open keuken met een grote leefruimte met een aantal (hele relaxte) banken, een televisie, playstation, koelkasten + normale kasten.. gewoon zoals een appartement er eigenlijk uit zou moeten zien!
(Ik heb dus ook al meerdere keren tegen mensen gezegd: Een appartement zoals dit zou ik echt graag willen hebben!)
Er zijn openslaande deuren naar een kleine buitenruimte. Aangezien je hier op de eerste verdieping zit is het niet heel groot, maar echt prima eigenlijk. Er zijn op dit moment niet zoveel mensen waardoor je met de mensen die er zijn een toffe tijd hebt en zeker goede vrienden maakt! Dit komt ook wel omdat er een aantal zijn die ook in Parrotfish verbleven die ik van daar al kende...
Daarnaast een keerzijde is natuurlijk het vertrek van mensen wat best zwaar blijft, vooral als je al 2 maand met elkaar optrekt, bijna elke dag chilt, veel met elkaar praat en een geniale tijd hebt.
Maar ja dat hoort erbij! Wist ik van tevoren en ik vind dat ik t toch best goed kan 'handelen' op t moment!

Vanaf nu heb ik 2 weken om nog even flink te genieten in Port Douglas zonder dat ik nacho's, enchilada's of burrito's hoef te maken, 6 magnetrons schoonmaak per dag, ui snijd elke dag + paprika's, Guacamole maak (wat overigens echt geen straf is om te maken, en ik ben nu een echte pro in het maken van guac!) maar ik kan echt oprecht zeggen dat het een toptijd was bij Tortilla's ook al was het in het begin echt lastig de routine te krijgen en heb ook echt vaak gedacht (vooral in mijn eerste 3 weken) dat ik ging stoppen omdat ik het niet meer kon herinneren en ik geen zin meer had in werkroutine, maar ik kan zeggen (zonder dat ik arrogant wil klinken): dat ik trots op mezelf ben dat ik het heb volgehouden! Wat ook zeker komt door mijn toffe collega's die ik ook zeker ga missen!!

Mijn volgende blog gaat waarschijnlijk niet meer over werken maar over wati k nog liever doe: GENIETEN EN RONDREIZEN! Avonturen beleven, steden zien, mooie natuur omarmen en genieten op de mooiste plekken met zonsopgangen en zonsondergangen, fantastische mensen en prachtige bergen en ruige natuur!
Ja dat is wat ik hopelijk de komende 2,5 maand kan vertellen aan iedereen dat ik op enkele van de mooiste plekken op deze aardbol ben geweest en dat ik mensen kan inspireren om te gaan reizen aangezien reizen een fantastisch iets is wat ik echt aanraadt aan iedereen om te doen. Het is niet alleen maar rondreizen maar het gevoel dat je kan zeggen dat je iets van de wereld hebt gezien, dat je mensen leert kennen die anders dan jou denken, dat je culturen van anderen leert begrijpen en respecteren, dat je jezelf ook vooral leert ontwikkelen omdat dat het punt is wat zeker weten gaat gebeuren op je reizen! Ik hoop nog vele mooie reizen te mogen maken en mezelf nog meer te ontwikkelen als persoon aangezien ik al zoveel veranderd ben in positieve zin maar me echt nog meer wil ontwikkelen en iets wil betekenen in deze wereld waar teveel mensen met zichzelf bezig zijn.

Amen. Ciaooooo !!

  • 24 Januari 2015 - 12:51

    Annet:

    Ik zeg ook maar: Amen
    Hahaha

    Kus mam

  • 24 Januari 2015 - 13:15

    Ben:

    Hoi Koen!

  • 24 Januari 2015 - 13:26

    Koen Lipman:

    Haha Hey Ben! ;)

  • 24 Januari 2015 - 14:58

    Tanja:

    Geniet nog lekker van de komende 2.5 maand gr tanja

  • 24 Januari 2015 - 19:45

    Carola:

    Hoi koen geniet nog lekker van je laatste maanden in australie
    groeten

  • 25 Januari 2015 - 13:31

    Johanna:

    Hey koenie, leuk hoor om je reisverslag te lezen, geniet er nog maar lekker van. Voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje

  • 25 Januari 2015 - 14:10

    Bea:

    Koen bedankt voor je leuk verslag. Ga nog lekker genieten van de tijd die je nog in Australie je bent. Deze ervaring pakt niemand je meer af. Gr bea

  • 26 Januari 2015 - 13:57

    Koen Lipman:

    Bedankt allemaal! ik ga zeker genieten de laatste maanden! Komt helemaal goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13599

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: