Bijna een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Home Hill, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Bijna een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Home Hill, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Bijna een nieuw avontuur!!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

17 September 2014 | Australië, Home Hill

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een verslag heb geschreven dus ik vond het wel weer tijd worden voor een nieuwe update. (ook al kan ik niet echt zeggen dat ik zoveel heb meegemaakt!)

Ik zit nog steeds op de farm waar ik de afgelopen tijd echt toffe dagen heb meegemaakt met de farm family!
Zo hebben we in de tussentijd een toffe sportdag gehad - dit was voor de verjaardag van een van de pumpkinlads -, verder hebben we een voetbaltoernooi gedaan wat heel tof was - een beetje warm maar heel tof! Verder hebben we veel in de zon gelegen haha want dat kan hier ;-) aangezien het dagelijks rond de 27 - 29 graden is!

Het seizoen voor de courgettes (zucchini's) was over afgelopen week waardoor ik nog 2 weken over had voor mijn 2nd year visa.
Dus Anna (de baas vd farm) heeft de hele overgebleven groep, op 3 na, op de pompoenen gezet op de farm van een van de farmers in Millaroo. (een plaatsje 30 minuten verderop van de farm)
Dit doen we nu al sinds maandag. We hebben vorige week woe tot vrijdag ook al pompoenen gedaan op en andere farm maar dit bracht niet zoveel op.. helaas! Maar alle beetjes zijn meegenomen toch :)

Deze hele week hebben we nog te maken met de pompoenen, waarschijnlijk klaren we de klus op vrijdag! Wat prima is, want hebben we waarschijnlijk weer een vrij weekend! (wat altijd leuk is na 3 maand nauwelijks een vrije dag op de farm!)

De pompoenen is zeker een zwaardere klus dan de zucchini's!
Eerst moet je ze losknippen, in een andere rij gooien en dat ongeveer 5 rijen (wel verdeeld over een paar dagen natuurlijk!)
Daarna doe je de 'packing', dit is een enorme truck met een trailer erachter waar 22 bins op staan.. In het veld werk je per 4 en er staan 2 mensen op de trailer en 2 mensen gooien de pompoenen naar de mensen op de trailer die ze in de bin stoppen.. Dit is echt zwaar werk. Het klinkt niet heel zwaar, maar als je 2 rijen lang per meter gemiddeld 2/3 pompoenen moet gooien en je nagaat dat de rijen ongeveer 150-200 meter lang zijn! (misschien iets meer of minder; geen idee eigenlijk!) En daarnaast de warmte van de zon met 27-30 graden…… sommigen van de groep zijn, zoals ze het zelf zeggen, niet gebouwd voor dit werk… Wat grappig is aangezien ze van tevoren liepen te klagen wanneer de farmer zei dat het alleen mannenwerk is! ;-) (dus je kan wel raden dat de dames liepen te zeuren :p.. verrassend…… hahahahaha!)

Afgelopen weekend hebben we even goed gedronken met zijn allen, omdat het het eerste echt vrije weekend was in een laaaaaange tijd!
Dus dat was een geslaagde dag. (Qua drank en gezelligheid :p)

Morgen laatste dag boodschappen doen en daarna NOOOOIT meer alleen op donderdag boodschappen doen!!! Volgende week donderdag vertrek ik van de farm om naar alle waarschijnlijkheid te verkassen naar Port Douglas (jaja, google dat maar is even! Je kijkt je ogen uit….) waar ik hopelijk een baantje kan vinden in een van de vele restaurants of hotels. Het chille is dat daar al een kerel zit die ik ken van de Nederlandse groep.. Dus kan altijd met hem chillen!

Maar ik ga daar zeker genieten van een chill koppie koffie, de stranden, relaxen in de stad, nieuwe schoenen / dingen kopen en gewoon even lekker vakantie vieren!!! Dat heb ik wel verdiend na 3 maand farmwork, al zeg ik het zelf!

Tot later!!

  • 17 September 2014 - 11:20

    Annet:

    Dat gaat vast helemaaaaaaal goedkomen..
    Enjoy en houdt ons op de hoogte.xxxx mams

  • 17 September 2014 - 17:24

    Carola:

    Hoi koen wat leuk dat je weer een nieuw avontuur gaat doen ik hoop dat je het net zo leuk vind als op de farm groeten van carola .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 13601

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: