Working on a farm! - Reisverslag uit Home Hill, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Working on a farm! - Reisverslag uit Home Hill, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Working on a farm!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

29 Juli 2014 | Australië, Home Hill

Weer even een update over mijn avonturen hier! Of nou ja, op het moment beleef ik weinig avonturen ;-)
Ik ben gebleven bij 't feit dat de manager van Lazy Lizard in Ayr een domme stap had gezet waardoor de tweede groep 'ontslagen' was.. Uiteindelijk heb ik op Corricks veld (de courgettefarm waar ik destijds voor werkte) geen dag meer gewerkt: het is gebleven bij die ene dag.. De helse dag.. Haha!

Ongeveer 2 tot 2,5 week nadat ik die ene dag had gewerkt kwam de manager naar me toe mrt de vraag of ik naar de courgettefarm van Anna Booth wilde.. Zij had mensen nodig en hier kon ik gelijk beginnen en uren maken! Dat klonk hartstikke goed natuurlijk dus heb eigenlijk gelijk ja gezegd. Samen met een Engels meisje ben ik naar deze farm gegaan, verder zat er nog een nederlands stel in de bus die ook naar de farm gingen: Wilco en Eveline.

Aangekomen bij de farm, wat echt compleet in de middle of nowhere ligt, zag t er armoedig maar wel leuk uit.. We werden gelijk geholpen door een Ashley en Victoria met onze tassen en backpacks en we hadden echt zoveel troep mee omdat we dus ook eten moesten halen voor de komende 3 dagen. (We kwamen op een maandag aan en donderdag is altijd 'shoppingday')

De eerste paar (2) weken waren wel okay! We begonnen met 1,5u per dag te werken, bij deze farm werd opbouwend gewerkt om je zo snel mogelijk t principe te laten leren en te wennen aan alles, wat echt super is natuurlijk. Na 3 weken zijn Wil en Eveline weggegaan wat ik echt heel jammer vond, heb echt ontiegelijk met hun gelachen in de breaks tijdens het werk, na het werk, tijdens t enige potje Ligretto en echt altijd eigenlijk! Dus vond t echt heel jammer dat hun weggingen!!

In deze 3 weken kwamen ook Ben, Kimberley en Jake op de farm. (ben is Nederlands en de andere 2 is een koppel uit Engeland)
Met hun chill ik veel en samen met hun 3 en Abigail (het engelse meisje die meekwam uit lazy lizard) hebben we een Late Nighclub 'opgericht'.. Hahaha! Het klinkt aparter dan t is: iedereen gaat naar bed om maximaal 20:00u.. En wij blijven met zijn zessen altijd op tot rond half 10 ofzo.. Dus wij zijn de officiële Late Nightclub! Hahaha..

Verder zijn er hier nog wat mensen bijgekomen op de farm wat echt geniale en leuke mensen zijn. Ik zit nu al rond de 30 'regional days'. Dus nog 58 te gaan! Zit al bijna op de helft haha!

Mijn rug begint ook aardig te wennen aan het bukken de hele tijd tijdens t werk en met Jake ga ik vaak op slangenjacht haha! Maargoed de score blijft nog steeds haken op 2 hagedissen, veel blaadjes, 1 kikker en wat krakend suikerriet.. haha!

ik zit nu op de farm in het plaatsje Clare, waar welgeteld misschien 15 huizen staan, 1 post office, een police station, een zwembad en een school.. Waar we tot nu toe 5 kinderen van hebben gezien.
Het is fantastisch weer hier en de mensen zijn echt super wat veel goed maakt.
Afgelopen donderdag een feestje gehad hier waar Anna (de baas) niet blij mee was, sommigen waren dronken en aan het schreeuwen na 22;00u wat dus niet mag. De volgende dag was ze furieus, ze heeft mensen heel boos opgebeld, verschillende preeks opgehangen en gedreigd met ontslagen als de bucketploeg 1(!!!) zucchini zou missen en zij zou t zien.. Iedereen kon er wel om lachen maar toch iedereen stond ook wel weer even op scherp!

Verde beleef ik hier niet zoveel, we komen de dagen door met poolen & films kijken of hangen op de bank! (Ik begin al een echte pro te worden in poolen!!)

Nog zo'n 1,5-2 maand te gaan voor mijn regional days en hopelijk heb ik dan ook wat geld gespaard om samen met wat mensen een auto te kopen om verder te reizen. Kan niet wachten!!!!

See ya'll!!


  • 29 Juli 2014 - 11:14

    Carola:

    Hoi koen wat leuk dat je het naar de zin hebt groeten vanaf terschelling geniet nog lekker ervan

  • 29 Juli 2014 - 19:30

    Annet:

    ach en zo kom je ook nog weer eens wat nieuwtjes te weten hahaha. geniet ervan jongen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 13644

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: