Alweer 3,5 week in Australië! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Alweer 3,5 week in Australië! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Alweer 3,5 week in Australië!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

04 Mei 2014 | Australië, Noosa Heads

Het is alweer 3,5 week geleden dat ik in Australië aangekomen ben. De tijd vliegt echt voorbij! Alhoewel ik wel t gevoel heb dat ik hier al veel langer ben, maar dat is alleen maar goed. ik voel me hier echt thuis! Zoveel nieuwe vrienden gemaakt en ook weer afscheid moeten nemen helaas, maar op elke plek leer je weer mensen kennen wat heel tof is!

Ik ben geëindigd bij t feit dat ik de Gold Coast tour ga doen, dat is onderhand 2 weken geleden en ben onderhand beland in Noosa!

Ik ben mijn reis begonnen door naar Byron Bay te reizen, wat echt zo'n toffe, leuke, awesome, gezellige en tof vissersdorppie is! Echt wauw, ik heb me daar zo erg vermaakt dat ik het nu gewoon mis en ik heel graag terug wil! Heb daar ook echt een paar toffe mensen, onderhand goede vrienden, leren kennen waarvan ik er eentje al een paar keer weer ben tegengekomen. (Wat heel tof is natuurlijk!!)

Byron Bay is een heel chill, layback vissersdorpje met een goede reputatie, het is een klein dorp en iedereen kent elkaar daar. De uitgaansgelegenheden zijn op zich prima maar er is niet veel te doen. Het dorpje ligt aan zee, en het strand is echt adembenemend mooi! (Foto's heb ik op Facebook!) Heb daar met de vriendengroep een aantal keer gegeten in de stad en superrelaxte mensen. Echt een plaats waar ik zeker, mocht het lukken, nog naar terug wil gaan!
Ik zat in Byron Bay in het Artsfactory hostel, dit is een relaxt hostel met een zwembad aan je dorm (kamer) en een volleybalveld, en je kan in tenten slapen mocht je daarvoor willen kiezen. De mensen in het hostel zijn heel chill, open en maken altijd een praatje met je.
1 minpunt het is best ver van het strand af waardoor je soms niet echt veel zin hebt om helemaal naar t strand te lopen.
Artsfactory zeker een aanrader mocht je een hostel zoeken in Byron Bay!!
De planning was om van Dinsdag 22-4 tot Zaterdagmiddag 26-4 in Artsfactory te blijven en dan door te reizen naar Surfers Paradise, maar doordat ik zoveel verhalen had gehoord over SP dat het echt een beetje tegenvalt heb ik besloten om mijn verblijf in Artsfactory tot de maandagochtend daarop te verlengen. Ook de anderen vd groep bleven langer waardoor het nog even een toptijd was!

Op maandagochtend was het best zwaar om afscheid te nemen maar ik moest door! Op naar Brisbane. Hier heb ik een meisje leren kennen uit Duitsland. Hier heb ik de 2e dag in Brisbane mee opgetrokken en de volgende dag gingen we allebei richting Noosa. Zij vertrok met de bus van 10:15 en ik met de bus van !3:45 dus zij vertrok eerder dan mij.
Toen kwam ik ineens in de bus van Brisbane naar Noosa 2 andere Duitse meisjes tegen die 2 nachten in Artsfactory in dezelfde kamer hadden geslapen. Te grappig om die weer tegen te komen! Verder in Noosa eigenlijk niet mee opgetrokken. In Noosa in de kamer veel mensen leren kennen waaronder een aantal Engelse goodlooking dames, een aantal chille gasten en heb hier ook mee opgetrokken in Noosa.
Toen was het moment daar: FRASER ISLAND!!!!!!
Mijn hele tijd al naar uitgekeken en ook hierbij weer een nieuwe groep mensen die je moet leren kennen. Uiteindelijk toch weer gelukt en heb hier ook toffe vrienden aan overgehouden!
Fraser Island was heel tof. We verbleven in het Eurong Beach Resort, je zou denken 'resort' dat moet heel luxe zijn. Het was gewoon een simpele hostel kamer - niks geen luxe of ligbad of iets dergelijk. Wel zaten we heel dichtbij het strand wat ook wel een soort 'luxe' is!!
Op vrijdag 2-5 moesten we om 07:00u opstaan en 08:15u weg, dit was echt te vroeg dus nog eventjes gepit in de bus.
Rond half 11 kwamen we aan bij de garage voor de 4WD's!
Ik kon mijn rijbewijs niet vinden aangezien me portemonnee ongeveer uit elkaar gevallen was in mijn tas, dus ik heb helaas niet in de 4WD gereden, wat ik persoonlijk heel kut vond. (de inlandse wegen gezien vond ik het uiteindelijk niet heel erg ;-) haha!
Aangekomen op Fraser Island hebben we eerst een lunch gehad en daarna gingen we richting Lake Wabby, een 45 minuten walk richting het meer. Aangekomen bij het meer kwamen we eerst bij een enorme zandduin die echt adembenemend mooi was, daarna liep je over de zandduin heen naar het meer! En echt het was echt fantastisch mooi! Supermooie bossen er omheen en het water was echt helder! Daarna zijn we nog naar een natuurlijke spa geweest waar iedereen natuurlijk even een duik in heeft genomen! We voelden ons allemaal als herboren ;-) hahaha! What else on an island like Fraser right? :p
Het water was echt koud maar je wende er wel aan naarmate je vaker de spa inging ;) (het was overigens gewoon een helder beekje buiten! tel dat op bij t feit dat het niet heel warm was dus het was best koud!)

Nadat we ons hadden verkleed reden we terug naar het Resort waar we lekker hamburgers + saucijzen hebben gegeten! Was prima te doen maar wel een beetje weinig. (De catering was overigens behoorlijk karig!) 's Avonds niet zoveel gedaan. Gechilt met Quentin (een Franse dude die ik tijdens de Fraser toer leerde kennen!) en verder gewoon rustig aan gedaan.

De 2e dag (3 Mei) moesten we wederom om 07:00 opstaan om om 08:00u te vertrekken richting Lake McKenzie. EN DIT MEER IS ECHT GEWELDIG! Superhelder water en echt helemaal niet koud, denk dat het water rond de 20-21 graden was en het zand rond de 10-11 dus guess what, in het water blijven dus!! haha.
Nog wat geniale onderwaterfoto's gemaakt met een aantal mensen en hopelijk zijn deze een beetje gelukt! Zou awesome zijn! ;-)
Haha te grappig, heb ook nog de 2 goodlooking English girls gezien op Fraser, te geniaal om hun te zien! ;)
Tegen half 11 reden we terug naar het resort voor lunch, gezonde wraps, zelf in elkaar zetten en vreten! ;-) haha simpel maar lekker!
Daarna moesten we helaas weer richting de pond rijden maar wat een geweldige trip naar Fraser hebben wij gehad! Wauw, een heel tof stuk gewoon over het strand crossen met de 4WD, iets van 6/7 dingo's gezien (wat best bijzonder is, als ik anderen moet geloven!) en gewoon onvergetelijke tijd gehad!
Vandaag heb ik nog een dagje in Noosa, niet zoveel doen. Rond het zwembad hangen, een duik nemen, de zon in en om half 6 de bus richting Airlie Beach pakken! Hier kom ik morgen om 9:30 ongeveer aan, dus een fijne nachtbus en een rit van ruim 16 uur! Hallelujah dat ik kan slapen waar ik wil haha! :p Dat is best uitzonderlijk als ik sommige mensen hoor, eerst vandaag nog even opladen voor de busrit en dan morgen kom ik aan in Airlie beach en weer een nieuwe stad. Nice! Explore more! Dinsdag naar de Whitsundays! Ben zo benieuwd hoe dat is, echt heel erg veel zin in!!!

Ik heb jullie weer wat leesvoer voorgeschoteld, succes met lezen en ik spreek jullie weer! Tot skype, whatsapp, fb chat or whatever! ;-)

Ik spring de zon en het zwembad weer in, lateeer!

  • 04 Mei 2014 - 09:04

    Annet:

    Heey koen wat gaaf om dit zo te lezen. Ook al spreken we elkaar regelmatig op fb en w.a. Als je t dan zo leest krijgje een beter plaatje erbij. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Kus van je mams.

  • 04 Mei 2014 - 11:19

    Bea Kamp:

    Hoi Koen. Wat ben jij aan het genieten. Mooi te lezen hoe jij de tijd daar beleefd. Lekker blijven genieten. Gr bea

  • 06 Mei 2014 - 17:42

    Carola:

    Hoi koen wat leuk dat je een leuk bericht stuurt iedere keer, ook dat je mooi overal van geniet en leuke nieuwe ervaring opdoet geniet maar lekker van deze ervaring groeten van carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 13650

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: