Sydney + de eerste dagen! - Reisverslag uit Manly, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Sydney + de eerste dagen! - Reisverslag uit Manly, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Sydney + de eerste dagen!

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

13 April 2014 | Australië, Manly

Ik ben donderdag aangekomen in Sydney! Opgevangen door een toffe kerel van de organisatie die ons gelijk even voor t Opera House op de foto heeft gezet, wat echt heel tof was. 's Avonds gebarbecued en daarna lekker uit geweest met de groep!
Vrijdag hebben we een regeldag gehad, wat echt DO DE LIJK SAAI was, 't enige wat tof was, is dat we Sydney nu voor een klein deel hebben gezien, wat echt een geweldige stad is! Heel overweldigend en mooi! Veel hoogbouw en echt supervriendelijke mensen, t werkt goed voor je Engels!! ;-)
Gister echt een enorm toffe dag gehad bij Featherdale Wildlife Park, hier konden we koala's aaien en een foto maken, zo grappig om zo'n beest een keer in t echt te zien ipv altijd op tv of foto's. Ze zijn nog sulliger dan dat ik me had voorgesteld haha! Natuurlijk wel even een koalaselfie gemaakt! (Zie mijn facebook!) Daarna ook nog kleine kangoeroes gevoerd wat ook echt te leuk was, kan niet wachten om de echt grote kangoeroes in het echt te zien!!!! Natuurlijk ook hiermee even op de foto! ;-) En ook nog een kleine python!! Die was echt awesome!
Verder was Featherdale grotendeels gelijk aan een dierentuin, met vogels, krokodillen, reptielenhuis en andere dingen!

Daarna naar de famous Blue Mountains!!! Wat een geweldige ervaring! Het was er zo mooi, nog veeeeeel mooier dan ik me kon indenken!! Mooie vergezichten en een fantastische waterval, waar we aan het eind ook opgestaan hebben (en JA het was ziekhoog!!!)

Vandaag zijn we vanochtend naar het strand geweest en vanmiddag ben ik met 4 toffe peren naar Sydney geweest en hebben we Renskes broer ontmoet en een vriend van hem die ons een klein deel van Sydney heeft laten zien; een bekende winkelstraat en de Botanic Gardens, we hadden namelijk niet zoveel tijd! We waren al te laat uiteindelijk voor t eten, OEPS! haha maar goedgemaakt door af te wassen, WIJ ZIJN GOED VOOR DE MEDEMENS! (ik zeg t zelf wel even..)
haha! De veerboot was overigens wel een H E L. Dat ding schommelde als ik weet niet wat, grote plenzen water vlogen op t dek, en echt ik dacht echt dat ik dood ging…. Het water was heen en terug behoorlijk krachtig met hoge golven waardoor de boot dus vaak omhoog geduwd werd en elke keer wanneer dat gebeurde kreeg ik dat rare gevoel in me buik, alsof je een gloed door je heen krijgt wat ik ook wel heb met vliegen!! Heel vreemd gevoel, maar t was serieus best eng, alhoewel al die rare Australiërs heel chill en rustig bleven zitten… vage mensen hahahaha! ;-)
En nu zit ik te chillen op de laptop haha met echt crappy internet.
Aankomende week verhuis ik met een deel vd groep naar het centrum van Sydney waar we nog veel van Sydney willen zien. Dit is sowieso tot vrijdag en we zullen daarna wel zien hoe t gaat lopen!
Ben vanaf morgen ook goed op zoek naar werk dus hopelijk komt daar wat uit!! Gaan we wel van uit in ieder geval!

(Foto's staan overigens op Facebook. Of op Instagram: koeninthewild)

  • 13 April 2014 - 15:54

    Jolanda:

    Hey Koenie,

    Dus een piraat met zeebenen ben je niet hahahaha... Misschien went het nog als je het vaker doet. Hoe is het weer daar? Hier lekker zonnig en niet eens zo koud, voelt als graadje of 17/18.

    Leuke foto's trouwens. Maar ik verwacht nog wel een selfie met jou en een krokodil.

    Have fun

    Groetjes Jolanda

    PS: Het is wel saai op het werk zonder jou, vooral het acting like a fool!!

  • 13 April 2014 - 21:11

    Joyce DIJKOS! :

    Aaaaah wat geniet ik nu al van je toffe blog!:p
    Vooral et stuk ik dacht dat ik dood ging! Ja zo ken ik jou grapjas:p
    Ik wordt helemaal vrolijk van je enthousiasme die duidelijk te lezen is!

    Wel mis ik je nu al super erg! Heb me er van de week al een paar keer op betrapt
    Dat ik je wilde appen en dat ik dacht oneeee!!-_- kan niet!

    Snel weer een nieuw stukje schrijven! Ik vind leuk!
    Zet um op toppert!

    Heel veel liefs van de aller beste!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 13649

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: