Op gympies naar de top! - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Op gympies naar de top! - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Op gympies naar de top!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

04 Juni 2015 | Oostenrijk, Rauris

Ondertussen al een inwerkweek + een lang gastenweekend achter de rug.

De inwerkweek was erg zwaar: veel informatie, intense samenwerking en daarnaast ook je taak nog eens goed in je opnemen. Zwaar is het goede woord. Maar was erg benieuwd naar hoe alles ging verlopen.
Papierwerk was ook in overvloed aanwezig; mijn antwoord: laat mij alles maar in de praktijk toepassen. Leer ik meer van.

Toen was het zover. Vrijdag 29 Mei kwamen de dames voor het Krachtweekend. Dit is een groep mensen die hier met een doel is, wat het, voor mij persoonlijk, lastig maakt om goed in contact te komen omdat deze mensen toch samen een groep vormen waar je lastig tussen komt. Heb zeker goede gesprekken gehad met een aantal dames over hoe en wat, maar toch bleef het steken op een oppervlakkig, zakelijk gesprek. (Dit werd later wel bevestigd dat dit een terechte conclusie was)

Ik, persoonlijk, ga waarschijnlijk meer klik krijgen met de familieweken. Kinderen rondrennend, en ouders die makkelijker te bereiken zijn omdat hun er zijn voor een vakantie met geen specifieke doelen. Wat het makkelijker maakt om even een gesprek aan te gaan..

hahaha verder vind ik het een erg tof concept bij de Berghut (de plek waar ik werk), is Oostenrijk een enorm fascinerend, mooi en intens land en mag ik zeker niet klagen over mijn vrienden/collega's/huisgenoten hoe je ze ook maar wil noemen. Erg toffe groep.

Vandaag hadden we het idee om 'even' te gaan hiken!
Dit was een spontane actie ;-) Met de skilift omhoog en aangezien we de hele dag vrij waren hadden we mooi de tijd. Het enige probleem was dat we geen bergschoenen hadden en dus werden de gympies aangetrokken. Zonder erbij na te denken vonden we het een tof idee om helemaal naar de top te gaan. Dit heeft wat moeite gekost maar is uiteindelijk gelukt en ik was enorm verbijsterd door het uitzicht: Fantastische besneeuwde bergen, een frisse berglucht en een intens mooi uitzicht! Je bent letterlijk en figuurlijk 'on top of the world'! Dit was op ong 2000meter hoogte!

De terugweg was apart, doordat je toch best stijl naar beneden gaat, maar je je ook inhoudt omdat je niet te hard wilt lopen en op je bek wil gaan.. Uiteindelijk hadden we nog een half uurtje over voor de skilift en gelukkig gered.. en nu ligt iedereen dood op bed haha!

Morgen weer terug in het werk-leventje!
LETS GO, heb nu genoeg energie gekregen om deze week door te komen!!!

Grüss Got!!

• 04 Juni 2015 - 22:46

Annet:

Wat zal ik zeggen.....hahaha
    Goede bergschoenen is geen overbodige luxe daar.
    Maar ja......;-) ;-)

Mooo dat jullie zo hoog konden komen en mooi dat de klik er is zo onderling. Geniet ervan en tot volgende week.