München & Rauris! - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Koen Lipman - WaarBenJij.nu München & Rauris! - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

München & Rauris!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

22 Mei 2015 | Oostenrijk, Rauris

Een nieuw avontuur begon weer voor mij afgelopen Woensdag.
Nadat ik om 7:49 vanaf Zwolle Station vertrok richting Duitsland werd ik overvallen door het gevoel of het niet te vroeg was om alweer te vertrekken... Uiteindelijk was ik dit gevoel al vrij snel kwijt toen ik dacht aan het toffe avontuur wat ik tegemoet ging!

Rond half 10 kwam ik aan op Arnhem Centraal en om half 11 was ik op Düsseldorf Hbf.. Hier heb ik een uurtje moeten wachten, nog even een gesprek met een Duitse opa geprobeerd te voeren.. Met veel ja-geknik en soms wat Duits brabbelen kwam ik er goed mee weg. Met een tevreden gezicht liep de oude man weg aangezien ik hem had geholpen te herinneren dat het toch echt de 20e van Mei was.. 'Ist es heute neunzehn? Oder zwanzig?' 'Zwanzig.' en ik voelde dat ik rood werd omdat ik hem niet goed verstond, maar ach ook uit deze benauwde situatie heb ik me prima gered ;-)

Daarna pakte ik de trein richting München die 5 uur geduurd heeft.. Hier werd ik aangestaard door de vrouw die voor mij zat.. Terwijl ik achter mijn laptopje aan het werk was.. Toen de trein zijn volgende halte bereikt had en de vrouw eindelijk al haar moed bij elkaar geraapt had begon ze tegen me te praten.. 'Willen sie umtauschen mit mir weil ich nicht zuruck fahren könnte?' Oder zoiets.. ;-) haha
Dus uiteindelijk naast een stinkvent gezeten. haha gelukkig was t nog maar 2 uurtjes ;-)

Uiteindelijk in München met Mariette gechilt. veel gereisd met de metro en veel gelopen. Onwijs toffe tijd gehad, wat 2 dagen wel erg kort maakte. München fantastische stad & top gezelschap. Geweldige dagen.

Dus Donderdagmiddag pakte ik mijn uitgeprinte ticket voor mijn treinreis richting Rauris. Wat bleek? De hele trein viel uit.. Nou lekker dan! Dus uiteindelijk 45 minuten in de rij gestaan voor de Informatiebalie en toen was ik aan de beurt.. Had ik binnen 5 minuten een vervangende reis. '17:34 vertrek...' Ik keek op mijn horloge. SHIT! 17:07. Dus toen snel samen met Mariette naar het hostel gerend, backpack gepakt en snel richting de trein gerend. Ik was net 3 minuten binnen toen deze begon te rijden. HA! Zwetend maar ik heb hem gered. 1 voordeel: Ik was een uurtje eerder in Rauris!

Uiteindelijk na 100.000 stops kwam ik aan in Rauris en werd opgehaald door Willemijn. In de auto (en ook al in de trein) keek ik mijn ogen uit naar het prachtige, mysterieuze landschap in Oostenrijk.. Blijft toch altijd weer fantastisch die bergen met sneeuw op de toppen, prachtige groene weilanden, frisse lucht, de typische Oostenrijkse huizen met de houten daken en muren, en de kleine hutjes in de middle of nowhere.. Ik voel me al helemaal thuis!

Vandaag de eigenaren al ontmoet in een korte borrel in een eethuis tussen de bergen iets verderop. Gezellige, leuke en erg 'down-to-earth' familie wat erg fijn is. Werken erg hard voor hun droom wat toch wel inspirerend is.. Morgen rondleiding en begin van de inwerkweek! Ben erg benieuwd naar het werk. We zullen 't zien!

Ciao!!

  • 22 Mei 2015 - 21:18

    Annet:

    Hahaha leuk.om te lezen weer! Hard werken en genieten van de mooie omgeving. Wat ren fantastische combi! Enjoy!

  • 26 Mei 2015 - 13:20

    Carola:

    Hoi koen wat leuk dat je al weer genoten hebt geniet van de tijd in oostenrijk
    groeten uit zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13590

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: