Port Douglas! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu Port Douglas! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Koen Lipman - WaarBenJij.nu

Port Douglas!

Door: koeninthewild

Blijf op de hoogte en volg Koen

29 September 2014 | Australië, Port Douglas

Vrijdag 26 September was het dan zover: het einde van mijn farmwork!
Dit was best een zwaar moment om afscheid te moeten nemen van iedereen. Je hebt toch even 3 maand met elkaar opgetrokken en lief en leed met elkaar gedeeld zoals dat zo mooi heet..
In eerste instantie was het de bedoeling dat ik met een jongen van de farm mee zou rijden naar Port Douglas en hij zou de East Coast doen en ik bleef dan in Pt Douglas.. Wijziging van de plannen!! Ik ben met de bus gegaan wat ook prima te doen was, aangezien de omgeving op de rit naar Port Douglas waanzinnig mooi was: immense groene bergen die overal bovenuit staken en over de prachtige groene velden en weilanden keken, de zon die zich soms nog tussen de bergen door liet zien en de velden omtoverde tot een soort nieuwe wereld met een prachtige gouden gloed, de verroeste oude huizen middenin de weilanden die daar maar in alle vrijheid stonden, de kleine heuvels die zich willen onderscheiden met een nog mooiere groene kleur, de zonnestralen die vanachter de bergen nog te zien zijn..... Na zo'n 6 uur was het toch echt de hoogste tijd om te ontwaken en in Cairns uit te stappen...

Hier heb ik van vrijdag op zaterdag overnacht, gezellig in een luxe kamer voor $18 per nacht haha. Had zelfs een tv! (deze was wel van een man in de kamer die er al 5 maand zat!)
Op zaterdag rond kwart voor 10 werd ik opgehaald door de Cairns-Port Douglas bus die me samen met een heel stel anderen naar Port Douglas zou brengen.
Onderweg hele toffe vergezichten en omgevingen gezien. Echt een hele mooie route!
Nadat we eerst wat mensen hadden afgezet bij een krokodillenpark op de route en sommige anderen bij hun hostel / resort in Pt Douglas was het tijd voor mij om afgezet te worden bij Parrotfish Lodge.
Aangekomen bij het hostel viel me gelijk al op dat alles wederom heel open, houterig en chill oogt. (Dit was me ook al opgevallen bij veel hostels tijdens mijn East Coast trip)
Wat mij natuurlijk het meeste trok op dat moment was de zee, palmbomen en al die paradijselijke dingen waar ik ook gauw, nadat ik me spul in me kamer gedropt had, naar op zoek ging en al gauw had ik het gevonden: azuurblauwe zee die je uitnodigt om een duik te nemen, palmbomen die je begroeten, de zon die fel schijnt en je daarme welkom heet in Port Douglas, de vele restaurantjes en cafe's waar had gelachen wordt op het terras en gulzig door iedereen een biertje, wijntje of een snack naar binnen wordt gewerkt. Ja. Dit is wel typisch het sfeertje wat ik me voorstelde bij Port Douglas. Dus gelijk in de namiddag met Koen maar even een biertje naar binnen gewerkt op de pier. Toch is het voor mij niet alleen maar genieten, er moet ook gewerkt worden dus ik ben dag 2 gelijk op pad gegaan om mijn CV uit te laten printen en rond te brengen. De score: 8 uitgedeelde cv's bij resorts, een heleboel afwijzingen en sommige mogelijke kansen op werk.
Dag 3 ging beter: 2 hotels/restaurants in gelopen en 2 serieuze reeele kansen op werk. Hopelijk komt hier iets uit en kan ik binnenkort aan het werk!!

Hopelijk gebeurt er binnenkort wat meer en kan ik meer vertellen!

Enjoy!

  • 29 September 2014 - 10:39

    Danique:

    Koentje, wat heb je dat mooi geschreven. Leuk om te lezen!

    Ik vind het maar knap hoe je het allemaal maar doet, ben echt benieuwd hoeveeeeel je veranderd bent als je terug bent.

    Veeeeeel plezier nog harde werker en vakantievierder, ik hoor het wel als je weer nieuwe dingen hebt beleefd!

    xxxxx

  • 29 September 2014 - 13:44

    Carola :

    Koen wat mooi dat je zo aan het genieten bent ik hoop dat je gauw weer een job hebt
    gr carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ben Koen Lipman en ik ben 22 jaar. Ik ben al mijn hele leven bezig met reizen en de voorbereidingen hiervan. Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben wel van de uitdagingen en culturen. Ik mag graag veel cultuur zien, natuur en onderneem graag avonturen en wil graag dingen doen; denk aan paragliden of een safari maken, verder heb ik nog zat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. Op mijn website zet ik veel reisverhalen, acties die ik heb gedaan, landen die ik heb gezien, mooie culturen die ik heb meegemaakt, mensen die ik heb ontmoet en mooie foto's van wat ik allemaal heb gezien.

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 13589

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 22 Augustus 2015

Oostenrijk; a Southern move!!

08 April 2014 - 30 Maart 2015

Australië, let's go Down Under!

Landen bezocht: